Estudiar en vacances

• Educació intel·lectual
Estudiar en vacances

Hàbits d’estudi durant les vacances: Com cuidar-los?

Arriben les vacances, els canvis d’horari i, amb tot plegat, es perden els bons hàbits d’estudi durant les vacances. Segons els experts s’estima que s’arriba a perdre uns 2,6 mesos de nivell en matemàtiques i uns altres 2 mesos de capacitat lectora. Per evitar-ho és important que els nens descansin i desconnectin, però que a la vegada es mantinguin actius mentalment. L’estudi durant les vacances és complicat pel què és ideal que els nens tinguin un parell de setmanes plenament lliures a l’inici del període de vacances per divertir-se, per llavors anar augmentant gradualment la intensitat d’estudi mitjançant activitats lúdiques i educatives a mesura que es torna a acostar l’inici del nou curs.

Per facilitar l’estudi durant les vacances hem recollit una sèrie de consells que poden ser molt útils aquest estiu:

• Establir un lloc i un horari realista d’estudi. El nen ha de poder complir el programa d’estudi durant les vacances sense esforç excessiu i sense tenir que renunciar a les seves activitats preferides. Seria ideal que fossin entre una i dues hores diàries durant quatre o cinc dies a la setmana, depenent de les seves necessitats. En quant al lloc, aquest ha de ser un espai tranquil i estar el més lluny possible d’estímuls que el puguin distreure. Una bona il·luminació i una correcta ventilació també són importants per crear un ambient d’estudi adequat. No poden ser activitats denses, es necessari convertir-les en tasques més lúdiques com per exemple veure documentals sobre temes que els suscitin interès, visitar museus, comentar llibres, etc.
  • Aprendre un nou temari. No és adequat dedicar tot l’estudi durant les vacances a repassar el què ja s’ha estudiat en el curs anterior. És important fer un breu repàs, però sobretot centrar-se en aprendre coses noves que puguin ser útils pel següent curs. D’aquesta manera, els nens no s’avorriran amb la temàtica i a la vegada els servirà per aprofitar molt més les lliçons quan reiniciïn les classes al setembre.
  • Utilitzar tècniques d’estudi. Són imprescindibles per rendir i aprofitar el temps d’estudi durant les vacances. A més a més, s’ha de tenir en compte que cada metodologia, com per exemple la lectura comprensiva del text o memoritzar informació, tenen finalitats i beneficis diferents.
  • Motivar-los. És essencial estimular-los adequadament perquè arribar als resultats sigui una motivació per ells. Es pot aconseguir recompensant amb missatges positius i, sobretot, hem d’evitar les recompenses tangibles. L’interès dels pares amb l’aprenentatge és un factor fonamental per transmetre la motivació i aconseguir verdaders avenços.
  • Aprofitar al màxim l’estiu amb els Summer Camps que ofereixen les diferents escoles del grup NACE Schools. Els campaments d’estiu són una de les opcions preferides dels petits de la casa. Tenen l’oportunitat de divertir-se i conèixer nous amics mentre que, a la vegada, aprenen de forma divertida i pràctica. Al Summer Camp, tenen una bona planificació de les activitats, destinant temps a l’oci, l’esport, la música, els idiomes i l’estudi. Sens dubte, és una de les opcions més eficients a valorar per mantenir el ritme d’estudi durant les vacances de forma diversa i estimulant.

Totes les escoles de NACE Schools ofereixen reforç i activitats durant els mesos d’estiu perquè els alumnes no perdin els bons hàbits d’estudi i passin un dels seus millors estius amb els seus companys, en un entorn educatiu que els estimuli i aprofiti totes les possibilitats que permet el bon temps.