STEAM: Ciències i arts

Nivell Bàsic del Conservatori

LEGO® Education SPIKE™ Prime

Més de 21 instruments per escollir

i desenvolupament de les capacitats vocals

Convenis amb institucions

Conservatori del Liceu, Escolania de Montserrat, etc.

L’art i les ciències a través de les competències STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Math) és un enfocament pedagògic que advoca pel treball col·laboratiu i la integració de competències altament relacionades.

Artistes i científics comparteixen les mateixes competències sent per això que a Agora Barcelona International School donem un paper protagonista a totes les disciplines que l’engloben. És per això que treballem amb LEGO® Education SPIKE™ Prime per dotar els nostres alumnes de la millor formació en programació i robòtica. Gràcies al programari i unes activitats adaptades a les necessitats de cadascun d’ells així com a la formació específica dels professors podran aprendre les eines amb què a poc a poc avançaran en l’apassionant i intuïtiu món dels diferents llenguatges de programació.

La música i les arts expressives són claus per al desenvolupament integral dels nens: aporten enormes beneficis cognitius i personals, a més de potenciar-ne les habilitats comunicatives. L’educació musical afavoreix el desenvolupament i el perfeccionament dels talents especials, juntament amb valors com l’esforç i la superació, la sensibilitat, l’organització o el treball en equip. A Agora Barcelona International School us donem un paper protagonista per mitjà del nostre vincle amb el Conservatori del Liceu de Barcelona.

El nostre Projecte d’educació musical té com a objectiu proporcionar una vivència activa de la música. Tots els nostres alumnes exerciten l’aprenentatge d’almenys un instrument musical de corda o vent dins del Projecte Orquestra (violí, viola, violoncel) i el Projecte BigBand (trompeta, trompa, trombó, saxofon, clarinet, flauta travessera, bateria i guitarra) i paral·lelament desenvolupen les seves capacitats vocals en un treball de cant coral i desenvolupament de la veu assessorat per l’Escolania de Montserrat.

Agora Barcelona International School és una escola vinculada al Conservatori del Liceu de Barcelona. Per això, se segueixen els recursos educatius propis del Conservatori i complementem el nostre projecte musical amb les eines pedagògiques, materials didàctics i criteris d’avaluació d’aquesta institució. Gràcies a aquest vincle, els alumnes poden obtenir el Diploma de Nivell Bàsic de Música del Liceu de Barcelona, amb la possibilitat de seguir estudiant els nivells més avançats. A més, a través del Conservatori del Liceu, els alumnes participen en diferents trobades musicals a espais tan coneguts com el Palau de la Música o l’Auditori Superior de Música del Liceu.

Les arts creatives i escèniques tenen també una gran importància en la formació integral dels alumnes, ja que en potencien les capacitats intel·lectuals. A través de l’art els nens pensen per ells mateixos i desenvolupen la creativitat, imaginació, sensibilitat artística i emocions. Els nostres alumnes compten amb disciplines artístiques i arts creatives com ara música, pintura, dibuix o Visual Arts per estimular-los a crear, aprendre i innovar.